Skip to main content
Object numberR 235A

Marienkrönung umgeben von Heiligen und Patronen der Stadt Siena

NameZeichnung
Künstler*in (DE, 1790 - 1866)
Künstler*in (IT, 1400 - 1444)
Künstler*in (IT, 1406 - 1481)
Schenker*in (XA-DE, 1795 - 1861)
Date1840–1841
MediumGouache, Aquarell, Goldhöhung über Bleistift
DimensionsBlattmaß: 52 x 85,4 cm
Descriptionnach Fresko von Domenico di Bartolo (um 1400-1444/1446) und
Sano di Pietro (1406-1481), 1445, Siena, Palazzo Pubblico, Seconda Stanza di Biccherna, linke Wand
Klassifikation(en)
Copyright DigitalisatFoto: Horst Kolberg
Bibliography TextItalien so nah. Johann Anton Ramboux (1790-1866), (Ausst.-Kat. Neuss, Clemens Sels Museum, 13. März bis 22. Mai 2016), hg. von Ulf Sölter, Neuss 2016, S. 170.

Schulze, Christina A., Museum Ramboux. Eine italienische Stilgeschichte in Kopien von Johann Anton Ramboux (1790-1866) an der Königlichen Kunstakademie Düsseldorf (1841-1918), 2 Bde., Diss. Wien 2011, Kat. 185.

Institution Kunstpalast
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Glashütte Arnolfo di Cambio
ohne Jahr
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Johann Anton Ramboux
1834–1838
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
30.01.2010 (2009/2010)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Wolfgang Amadeus Mozart
09.10.1993 (1993/1994)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Wolfgang Amadeus Mozart
28.01.2000 (1999/2000)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Unbekannt
um 1600
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Johann Anton Ramboux
1832–1833
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Gioacchino Rossini
11.06.2021 (2020/2021)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Pierre Augustin de Beaumarchais
13.09.1973 (1973/1974)
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree