Skip to main content
Erwin Eisch, Bierkrug-Objekte, 1976
Bierseidel
Erwin Eisch, Bierkrug-Objekte, 1976
Erwin Eisch, Bierkrug-Objekte, 1976
Object numberP 1976-36 a-g

Bierseidel

TitelBeer Tankards
NameGlasobjekte
Künstler*in (Frauenau 1927–2022 Zwiesel)
Date1976
MediumSchwarzes Glas, formgeblasen, frei gearbeitet, Anschmelzungen, Irisierung, Gold- und Silberbemalung
Reign20. Jahrhundert - Studioglas
DimensionsH 12,9 - 19,2 cm
DescriptionAufschriften: "Traum-Schaum-Mass", "Druck der Mass'n", "Urquell Bonn - AUS LIEBE", "Hopfen und Malz Gott erhalt's" und "Faden-Bräu".
Classifications3D Kunst - Glaskunst
Entstehungsort
Bibliography Text- Erwin Eisch, Vom Blechtrommler Oskar zur Studio-Glas-Bewegung, in: Neues Glas, 1980, Nr. 1, S. 26-28.
- Helmut Ricke, Museumsarbeit, 1988, S. 78, Abb. 67.
- Helmut Ricke, Reflex, 1995, S. 279, Nr. 451.
- Helmut Ricke, Am Anfang ist schon alles da, in: Katharina Eisch-Angus, Ines Kohl und Karin Schrott (Hrsg.): Erwin Eisch. Wolken waren schon immer mein letzter Halt. Glas und Bilder, München 2012, S. 14¿33.
Institution Kunstpalast
Markings"E. Eisch 76"
Korrespondenz von der International Biennial Exhibition of Prints in Tokyo an Otto Piene
International Biennial Exhibition of Prints in Tokyo
19.09.1966
Brief 5 - vermutlich 4. September 2013 Louise Dumont an Gustav Lindemann, Seite 1
Louise Dumont
vermutlich 4. September 1904
Heinrich von Kleist
04.11.1989 (1989/1990)
Glasdia, Schwedische Stadtlandschaft, Anfang bis Mitte 20. Jahrhundert
Ed. Liesegang
Anfang bis Mitte 20. Jahrhundert
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree