Skip to main content
Heinrich Hermanns, Abend in Dordrecht, 1902-10, Kunstpalast, Düsseldorf, Inv.-Nr. M 5052
Abend in Dordrecht
Heinrich Hermanns, Abend in Dordrecht, 1902-10, Kunstpalast, Düsseldorf, Inv.-Nr. M 5052
Heinrich Hermanns, Abend in Dordrecht, 1902-10, Kunstpalast, Düsseldorf, Inv.-Nr. M 5052
Urheberrecht Foto: Horst Kolberg, Neuss Nutzungsrecht Foto: Kunstpalast, Düsseldorf
Object numberM 5052

Abend in Dordrecht

NameGemälde
Künstler*in (1862-1942)
Date1902–1910
MediumÖl auf Leinwand
DimensionsMaße ohne Rahmen: 99,5 x 137,5 cm
ClassificationsMalerei
Copyright DigitalisatUrheberrecht Foto: Horst Kolberg, Neuss Nutzungsrecht Foto: Kunstpalast, Düsseldorf
Exhibition History1907, Berlin, Große Berliner Kunst-Ausstellung
1909, München, X. Internationale Kunstausstellung
1916, Berlin, Große Berliner Kunst-Ausstellung
1948, Düsseldorf, Städtische Kunstsammlungen
2005, Dordrecht, Dordrechts Museum, Dreaming of Dordrecht
2011, Düsseldorf, Museum Kunstpalast, Weltklasse. Die Düsseldorfer Malerschule 1819-1918
Bibliography TextKoetschau 1916, S. 27, Nr. 22
AK Düsseldorf 1948, Nr. 107
BK Düsseldorf 1969, S. 128, Abb. 82
AK Düsseldorf 2011, Bd. 2, S. 355, Kat. Nr. 295, mit Abb.
Institution Kunstpalast
Credit LineKunstpalast, Düsseldorf
Provenance1913 erworben auf der Großen Kunstausstellung, Düsseldorf
Heinrich Hermanns, Mühle, Kunstpalast, Düsseldorf, Inv.-Nr. M 5104
Heinrich Hermanns
1882–1942
Cappella Palatina
Heinrich Hermanns
ca. 1900
Ananasberg im Winter
Heinrich Hermanns
1914
Mörsenbroich
Heinrich Hermanns
um 1900
Die Amsterdamer Prinsengracht
Heinrich Hermanns
1892
Wintertage in Amsterdam
Heinrich Hermanns
1893
Villa d'Este
Heinrich Hermanns
1894
Cappella Palatina
Heinrich Hermanns
1900
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree