Skip to main content
Johann Anton Ramboux (Künstler*in), Kreuzigung Petri, 1834–1837
Kreuzigung Petri
Kreuzigung Petri
Foto: Horst Kolberg
Object numberR 23

Kreuzigung Petri

NameZeichnung
Künstler*in (1790–1866)
Künstler*in (IT, 1240 - 1302)
Date1834–1837
MediumGouache, Aquarell über Bleistift
DimensionsBlattmaß: 46,7 x 41,5 cm
Descriptionnach Fresko von Cimabue (um 1240-1301/1302) und Werkstatt um 1277-1280, Assisi, San Francesco, Oberkirche, nördlicher Querhausarm, Nordwand, unteres Register
ClassificationsGrafik - Zeichnung
Copyright DigitalisatFoto: Horst Kolberg
Exhibition History13.03.2016 - 22.05.2016
Neuss, Clemens Sels Museum: Johann Anton Ramboux
Bibliography TextItalien so nah. Johann Anton Ramboux (1790-1866), (Ausst.-Kat. Neuss, Clemens Sels Museum, 13. März bis 22. Mai 2016), hg. von Ulf Sölter, Neuss 2016, S. 119.

Schulze, Christina A., Museum Ramboux. Eine italienische Stilgeschichte in Kopien von Johann Anton Ramboux (1790-1866) an der Königlichen Kunstakademie Düsseldorf (1841-1918), 2 Bde., Diss. Wien 2011, S. 76.

Institution Kunstpalast
Sturz des Magiers Simon
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Erschaffung der Welt
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Opferung Isaaks
Johann Anton Ramboux
1832/33–1841
Selbstbildnis des Giotto di Bondone
Johann Anton Ramboux
1832/33–1841
Lossagung vom Vater
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Die Vision des Palastes
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Vision in San Damiano
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Ehrung des jungen Franziskus
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Der hl. Franziskus verschenkt seinen Mantel
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Bestätigung der Ordensregel
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Traum Papst Innozenz' III
Johann Anton Ramboux
1834–1837
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree