Skip to main content
Schriftstellernachlässe
Third Eye
Schriftstellernachlässe
Schriftstellernachlässe
Object numberHHI.2013.G.1000.109

Third Eye

NameTonband
Musiker*in (gegründet 1968)
Ton (deutsch, 1946 - 2011)
Ton (deutsch)
Nachlass (1952-2012)
Date11.-12.3.1976
Description1 1/4"-Tonband, Stereo, 19cm (7 1/2):
THIRD Eye Ring Rec. 01004
19 cm
Aufgenommen vom [!] 11/12. 1.76
[...]
[weitere Angaben fingiert nach LP-Bildumschlag:]

Protuberans 5:30 (Jan Huydts)
Sound Circle 3:30 (Jan Huydts)
All about us 2:54 (Jan Huydts)
Eichendorff8 4:39 (F. Köllges)
Serius 8:03 (Frank Köllges)
Basic Train 2:44 (Jan Huydts)
Bloodstream 1:33 (Jan Huydts)
Arco-Mio 2:00 (Ali Haurand)
Bass-Raga 3:30(Ali Haurand)

Jan Huydts - Fender piano / Hohner String Melody / Arp Odyssey Synthesizer / Mellotron
Alfred Haurand - Bass / Gardentubes / percussion
Frank Köllges - Drums / Mellotron / Grand Piano on "Serius" and "Eichendorff8"
Steve Boston - Congas / Cowbells / percussion

Aufnahmeort: Blackfield Studio, Kirchhellen.
Ton: Bernd Steinwedel, Fritz Fey
ClassificationsTon/bewegtes Bild - Audio
Curatorial Remarks1 Magnettonband auf Plastikspule in Pappschachtel mit hs.en Informationen und Aufkleber
AufnahmeherkunftAufnahme
KlassifizierungTonband
KlassifizierungTondokument
Schriftstellernachlässe
Third Eye
11.-12.3.1976
Schriftstellernachlässe
Third Eye
16.06.1979
Schriftstellernachlässe
Jan Huydts
März 1976
Schriftstellernachlässe
Third Eye
1978-1979
Schriftstellernachlässe
Third Eye
1975-1978
Schriftstellernachlässe
Frédéric Rabold Crew
06.-07.01.1972
Schriftstellernachlässe
Third Eye
12.01.1978
Schriftstellernachlässe
Gerd Köster
2007
Schriftstellernachlässe
Michael Sell
24.11.1990
Schriftstellernachlässe
Padlt Noidlt
1977-1978
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree