Skip to main content
Object numberTMIN_2014-2015 Düsseldorf38

Manon

UntertitelBallett in drei Akten
UntertitelGastspiel des Stanislawski-Balletts Moskau
Choreograph*in (1929 - 1992)
Komponist*in (1842 - 1912)
Bearbeitung (geboren 1958)
Musikalische Leitung (geboren 1972)
Regie (1929 - 1992)
Bühnenbild (1923 - 2001)
Kostüm (1923 - 2001)
Date06.02.2015 (2014/2015)
DescriptionInhalt:
Das Handlungsballett erzählt die Geschichte von Manon, die in ihrer Liebe zu dem Chevalier Des Grieux vom höchsten Glück in die auswegloseste Verzweiflung stürzt. Die Handlung basiert auf einem Roman von Abbé Prevost aus dem Jahr 1731.

Quelle: http://operamrhein.de/ [Stand: Februar 2015]

Klassifikation(en)
KlassifizierungBallett
KlassifizierungFremdes Gastspiel
Copyright DigitalisatDigitalisat: Theatermuseum
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Hans Werner Henze
02.02.1980 (1979/1980)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Jules Massenet
25.04.1986 (1985/1986)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2015
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Jules Massenet
21.03.1997 (1996/1997)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Kenneth MacMillan
1989
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giacomo Puccini
04.10.2014 (2014/2015)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giacomo Puccini
25.09.2011 (2011/2012)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giacomo Puccini
03.04.1973 (1972/1973)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giacomo Puccini
12.11.1981 (1981/1982)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
31.12.2017 (2017/2018)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
30.01.2010 (2009/2010)
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree