Skip to main content
Object numberKA (FP) 7588 D

Grablegung

Stecher*in (erwähnt 1551 / 1600, gestorben ca. 1625)
Erfinder*in (erwähnt 1551 / 1600, gestorben ca. 1625)
Date1590–1607
MediumHolzschnitt und Holzstich
DimensionsBlattmaß: 63,6 x 44,1 cm
Klassifikation(en)
Copyright DigitalisatFoto: Anne Pöhlmann
Published ReferencesSonja Brink, "Non tanto per piacere [...] quanto per istruzione [...]". Lambert Krahes Kunstsammlung. Eine Künstlersammlung für Künstler, in: Akademie. Sammlung. Krahe. Eine Künstlersammlung für Künstler, Ausst.-Kat. hrsg. von Sonja Brink und Beat Wismer, Düsseldorf 2013, S. 12-37 (S. 30, Abb. 27 sowie S. 249, Kat. 26).

Allgemein: David Rosand und Michelangelo Muraro, Titian and the Venetian Woodcut, Ausst.-Kat. National Gallery of Art, Washington 1976, Kat. 98; David Landau, in: The Genius of Venice, 1500-1600, Ausst.-Kat. Royal Academy of Arts London, hrsg. von Jane Martineau und Charles Hope, London 1983, S. 353, Kat. P 62; Michael Matile, Italienische Holzschnitte der Renaissance und des Barock. Bestandskatalog der ETH Zürich, Basel 2003, Kat. 28.
Institution Kunstpalast
Credit LineKunstpalast; Sammlung der Kunstakademie Düsseldorf
ProvenanceSammlung der Kunstakademie Düsseldorf (NRW)
MarkingsStempel Kunstmuseum Düsseldorf Leihg. F.P. auf dem Verso
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Unbekannt
2. Hälfte 16. Jahrhundert
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1690
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1694
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1712–1713
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1712–1713
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1712–1713
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
um 1712–1713
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Passeri
17. Jahrhundert
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Giuseppe Cesari
Ende 16. / Anfang 17. Jahrhundert
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree