Skip to main content
Object numberTM_PH293

Maria Stuart

SerientitelProgrammheft Nr. 34
NameProgrammheft
Herausgeber*in (gegründet 1951)
Redaktion (geboren 1956)
Redaktion (geboren 1969)
Fotograf*in (geboren 1958)
Date1998
DescriptionEnthält Texte aus:
Rudolf Braun/David Gugerli: Macht des Tanzes - Tanz der Mächtigen. München 1993.
Thomas Mann: Ist Schiller noch lebendig?; in: T.M.: Gesammelte Werke.
Charles Robert Maturin: Melmoth der Wanderer. Frankfurt 1979.
Friedrich Schiller: Briefe zu "Maria Stuart". In: F.S.: Nationalausgabe, Bände 28-32. Weimar 1961-1985.
Carl Schmitt: Hamlet oder Hekuba. Stuttgart 1985.
Maria Stuart: Ich flehe, ich fordere, ich bekenne! Heidelberg 1940.
Robert Walser: Kerkerszene; in: Die Schaubühne 3/II. o.O. 1907.
Stefan Zweig: Maria Stuart. Frankfurt 1959.
Klassifikation(en)
Curatorial Remarks3 Exemplare: jeweils 64 Seiten: Fotos
KlassifizierungProgrammheft
Copyright DigitalisatDigitalisat: Theatermuseum Düsseldorf
Department TM Sammlungen
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Düsseldorfer Schauspielhaus
1998
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2018
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2017
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Friedrich Schiller
29.02.2008 (2007/2008)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Friedrich Schiller
12.01.2022 (2021/2022)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Friedrich Schiller
21.12.1926 (1926/1927)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Friedrich Schiller
[geplant:] 2021
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Düsseldorfer Schauspielhaus
1997
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Elfriede Jelinek
21.10.2011 (2011/2012)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Düsseldorfer Schauspielhaus
2008
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree