Skip to main content
Image Not Available for Rosenthal (Herausgeber*in), Werbeprospekte, 1975–2001
Object numberGl-A 1-Ros.15

Werbeprospekte

NameWerbeprospekte
Herausgeber*in ((gegründet 1879))
Date1975–2001
MediumDruck- und Schriftgut
DescriptionWerbeprospekte zu Gläsern von Rosenthal, überwiegend Studio-Linie:

- Glasakzente, Transparenz und Form, 1985.
- Glasakzente, Das Originale unserer Zeit, 1990.
- Rosenthal - jedes Glas ist mundgeblasen, 2 untersch. Ausgaben, 1973.
- Rosenthal Geschenke, 1975
- "Schleuderglas", Preisliste, 1985
- Individuelle Tischkultur, Text engl., franz., ital., 1992
- Stilgerechte Glasserien, 1996
- "Calice", Design: Michael Boehm, Nanny Still McKinney, 1996
- "Imago", Design: Michael Boehm, Mario Bellini, 1996
- "Fuga", Design: Elsa Fischer-Treyden, Richard Latham, Stuart Garfoot, 1996
- "Chiara", 1992
- Anspruchsvolle Glaskultur, hs. Angabe: 1995
- Anspruchsvolle Glaskultur, Text engl., franz., ital., 1992, versch. Designer
- diVino by Rosenthal, 2001

ClassificationsArchivalie
Curatorial Remarks15 Stck., Farbabb.
HerstellungsortSelb, Deutschland
Institution Kunstpalast
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree