Skip to main content
Object numberTM_PH1022

Vier neue Tempramente

UntertitelGeorge Balanchine - Michèle Anne de Mey - Demis Volpi - Hélène Blackburn - John Neumeyer
NameProgrammheft
Herausgeber*in (gegründet 1956)
Fotograf*in (geboren 1971)
Date2022
DescriptionTextnachweise:
Nancy Goldner: The Four Tempraments. Aus: Goldner: Blandenchine Variations. Gainsville, Floria, 2008. aus dem Amerikanischen übersetzt.
Ciani-Sophia Hoeder: Wut und Böse. München, 2021
John Neumeier: My Melancholy - from time to time

Mit Text von Maurice Lenhard über die Tempramentenlehre, Interview von Maurice Lenhard mit Anne de Mey und Text von Carmen Kovacs über die Choreographie von Demis Volpi.


Klassifikation(en)
Curatorial Remarks1 Exemplar: 56 Seiten: Fotos, Theaterzettel (Düsseldorf) & Einlegezettel
KlassifizierungProgrammheft
Copyright DigitalisatHerausgeber: Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf Duisburg
Department TM Sammlungen
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2021
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2012
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2022
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2021
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2021
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2010
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
23.03.2024 (2022/2023)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
1968
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Hamburg Ballett John Neumeier
2022
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
2019
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Deutsche Oper am Rhein
ca. 1960-1980
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree