Skip to main content

Kulturamt der Landeshauptstadt Düsseldorf

Close
Refine Results
Artist / Maker / Culture
Artist / Maker / Culture: Provenance
displayed
Classifications
Name
Date
to
Collections
Terms
Geography
Department
Institution
Open Data
Sort:
Filters
501 results
Stefan Hoderlein
20.001, 2002
Stefan Hoderlein
2002
Nachlassbibliotheken
Kulturamt der Landeshauptstadt Düsseldorf
1964
Gregor von Bochmann der Jüngere
Abschied, 1902
Gregor von Bochmann der Jüngere
1932
Peter Christian Breuer, Adam und Eva, 1894
Peter Christian Breuer
1894
Adolf Kolping (Figurengruppe)
Hermann Isenmann
12.9.1954
Johannes Knubel, Affenplastik, 1950-1953
Johannes Knubel
1950–1953
Josef Hammerschmidt, Albert-Mooren-Brunnen, 1910
Josef Hammerschmidt
1910
Waldemar Otto
Alte Frau im Sessel, 1981
Waldemar Otto
24.9.1981 (22.7.1981)
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Unbekannt
1972
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Unbekannt
ca./ c. 1950
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Stadt Düsseldorf / Hochbauamt
14.3.1969
Amboß mit Sockel, 1982
Stadt Düsseldorf / Hochbauamt
7.11.1982
Reinhold Felderhoff, Anselm Feuerbach, 1921
Reinhold Felderhoff
1921
Antes-Brunnen
Horst Antes
25.5.1987 (Aufstellung)
Nobuko Sugai, Aphrodite siegt wieder, 1990
Nobuko Sugai
1988 (Herstellung) 25.8.1990 (Aufstellung)
Josef Müller, Apokalypse, 1982
Josef Müller
1981
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Kulturamt der Landeshauptstadt Düsseldorf
1972
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
1974/1975
Georg Kolbe, Aufsteigender Jüngling, 1949
Georg Kolbe
1949 (Aufstellung)
Auseinandersetzung
Karl-Henning Seemann
1978/1980
[[missing key: :media.image-unavailable-label]]
Fritz Meyer
1987
Bauer
Kurt Zimmermann
1937
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree