Skip to main content
Francisco de Goya (Künstler*in), Modo de Volar, 1815–1824
Modo de Volar
Modo de Volar
Foto: Kunstpalast - Horst Kolberg
Object numberK 1929-97

Modo de Volar

Series titleThe Follies (sheet 13)
SerientitelDie Torheiten (Blatt 13)
TitelEine Art zu fliegen
Serientitel OriginalLos Proverbios (folio 13)
Titel EnglischA way of flying
NameDruckgrafik
Künstler*in (ES, 1746 - 1828)
Date1815–1824
MediumRadierung, Aquatinta, Kaltnadel
DimensionsPlattenmaß: 24,6 × 35,2 cm
Blattmaß: 30,4 × 41,8 cm
ClassificationsGrafik - Druckgrafik
Copyright DigitalisatFoto: Kunstpalast - Horst Kolberg
Exhibition History16.08.1978 – 10.09.1978
Ettlingen (Baden), Museumsgesellschaft Ettlingen e. V.: "Goya - Daumier - Klinger"

01.09.1976 – 31.10.1977
Düsseldorf, Städtebund Nordrhein-Westfalen über den Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen: Goya und Richter

05.05.1974 – 30.06.1974
Liesborn, Heimathaus des Kreises Beckum: "Goya - Daumier - Klinger"
Bibliography TextGoya. Das druckgraphische Werk von Alfonso E. Pérez Sánchez und Julián Gállego, Prestel, München, New York, 1995, S.188
Institution Kunstpalast
Provenance[...]; 1929 angekauft von der Galerie Alfred Flechtheim
Markingsverso u.M. Rundstempel "STAEDT. KUNSTMUSEUM DÜSSELDORF" (nicht bei Lugt)
Der heilige Franziskus von Assisi in Meditation
Francisco de Zurbarán
1630–1635
Angermund im Schnee
Olof August Anders Jernberg
nach 1890
Wintertage in Amsterdam
Heinrich Hermanns
1893
Der Radierer
Arthur Kampf
1893
Marine
Gustav Wendling
1893
Flandrische Landschaft
Eugen Kampf
1893
Spielerei
Arthur Kampf
1893
Heimkehr
Olof Jernberg
1893
Vor dem Theater
Arthur Kampf
1894
Villa d'Este
Heinrich Hermanns
1894
Die beiden Alten
Gerhard Janssen
1894
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree