Skip to main content
Winfred Gaul (Künstler*in), Autobahn II, 1965
Autobahn II
Autobahn II
Kunstpalast - LVR-ZMB - Annette Hiller Winfred Gaul © VG Bild-Kunst, Bonn
Object numbermkp.0.mkp.2011.Kemp040

Autobahn II

TitelMotorway II
Künstler*in (1928–2003)
Date1965
MediumLack auf Spanplatte
Dimensions(H x B): 180 × 180 cm
ClassificationsMalerei - Gemälde
Copyright DigitalisatKunstpalast - LVR-ZMB - Annette Hiller Winfred Gaul © VG Bild-Kunst, Bonn
Exhibition History2001 - Düsseldorf, museum kunst palast in der Kunsthalle Düsseldorf, Die Sammlung Ingrid und Willi Kemp. Fokus Farbe: informel-konkret-figurativ, 2.2. - 1.4.2001;
2005 - Dortmund, Museum am Ostwall, Winfred Gaul. In Bildern denken. Farbabb. Kat. S. 41
Bibliography TextLothar Romain, Winfred Gaul: Der Maler, Hirmer Verlag, München 1999, Farbabb. Nr. 108;
Willi Kemp, Sylvia Martin, Stephan von Wiese, Die Sammlung Ingrid und Willi Kemp. Fokus Farbe: informel-konkret-figurativ, AK museum kunst palast, Düsseldorf 2001, Kat. S. 456, Farbabb. S. 78
Katalog der 327. Ausstellung der Galleria Peccolo, Livorno, Winfred Gaul. Markierungen 1973-1974, Livorno 2009, S. 50
Collections
Institution Kunstpalast
Credit LineStiftung Sammlung Kemp Kunstpalast, Düsseldorf
ProvenanceJanuar 1970 Willi Kemp (Köln 1927 - 2020 Düsseldorf) erworben vom Künstler; 2011 Stiftung Sammlung Kemp im Kunstpalast erworben durch Schenkung Willi Kemp



Großes Emblem
Winfred Gaul
1965
Sex-a-gon IV
Winfred Gaul
1967
Macumba II   (1 a - 85)
Winfred Gaul
1985
ohne Titel
Winfred Gaul
1982
Ohne Titel
Winfred Gaul
1981
30-12-83-1
Winfred Gaul
1983
Hommage à Lohse
Winfred Gaul
1971
Hommage à Rothko
Winfred Gaul
1971
Farbe und Bedeutung 1
Winfred Gaul
1958
ohne Titel
Winfred Gaul
1959
ohne Titel
Winfred Gaul
1959
Some parts of the objects made accessible on d:kult online are historical documents that may contain offensive language, derogatory and discriminatory terms and messages. The institutions in the network are responsible for the content shown on the d:kult online collection platform and endeavour to treat the content presented online with sensitivity. I agree